Jobbigt...

Idag är jag lite less.. eller så där uppgiven på nå vis eller jag vet inte. Har liksom en inre stress! Jobbigt! Jag önskar att man gjort andra val i livet.  Att man tackat ja till rätt erbjudanden och nej till fel erbjudanden om ni förstår vad jag menar.. Varför ska det vara så svårt för. Vissa glider på en cykel genom hela livet medan andra får sitta kvar i sandlådan. För där känner jag mig just nu.. kvar i sandlådan... Det värsta är att man sliter och sliter och sliter och mår dåligt av det men sliter ändå för att man tror att det i slutänden kommer att löna sig men yeah right!. Urk!  Nej, jag citerar Raymond & Maria: "Ingen sörjer när du dör, ingen ska sakna det du gör, ingen vill veta vart du köpt din tröja och fast du gjort allt som man ska, du är artig du är glad och du har tränat bort din dumma dialekt!"
När ska man få lön för mödan undrar jag. Skulle jag prata med mamma nu (jag vet att du läser!) så skulle hon säga:  Tänk positivt! Var inte ett offer! Man blir starkare av alla motgångar  etc etc.. men jag känner mig inte starkare..
Hur ska man vara som människa? Jag gör alltid mitt bästa för att vara alla till lags. Pluggar jag så lägger jag hela min själ i skolan och arbetar jag så lägger jag hela min själ i arbetet. För att man tror att det ska löna sig.. men det gör det inte! Det är ingen som tackar mig för allt slit jag har lagt ner.. Nej!
Idag är ingen bra dag! Önskar jag gjort andra val i livet.

Kommentarer
Postat av: frida

Du är inte ensam iaf! Känner precis likadant. Någon gång måste man få ett arbete som man verkligen trivs med, frågan är bara när. Vi får tröstas oss med att vi inte är ensamma.Kram

2009-08-18 @ 18:31:31
Postat av: Anonym

Hej min kära dotter!

Jag var precis på väg att skicka "peppapositiva tankar" när jag läste att du visste vad jag skulle säga. Ja, man känner det man känner och det kan ingen ta ifrån en, men kom ihåg, att du inte ska göra ditt allra bästa för att vara andra tillags, utan för att du själv ska vara dig tillags! Följ den inriktning du vill, utan att ta hänsyn till andra! Kram Mamma :)

2009-08-18 @ 19:35:07
Postat av: Anonym

Till en början, Mamma det syns vart du skaffat dina högskolepoäng :) Linda tänk att du har cykeln men det gäller bara att lära sig cykla. Det kan vara trevande och jobbigt men när du gjort det kan du titta tillbaka på dem i sandlådan och tänka "jag fixade det" Du är ung och har alla möjligheter att göra något! Du kommer att cykla som en stålig primadonna på någon utav Sundsvalls gator med ett stort flin tids nog.

2009-08-19 @ 16:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0