Tajta jeans..

Efter gårdagens provande av alla mina jeans här hemma kom jag slutligen till insikt vad offantligt mycket jag måste ha gått upp i vikt. Fick en smärre panik. Att ha strutsat runt i leggings under hela sommaren har inte gjort mig medveten om detta. Men nu så.. OjOj säger jag bara. Sen när man tänker tillbaka på vad man eg trycker i sig.. och inte tränar. Då kan det liksom inte gå på så många andra sätt. Jag och Thomas har lite svårt med planering av mat och när man alltid är hungrig och trött efter jobbet och inte har något hemma är det såååå jäkla lätt att köpa med sig skräpmat. Åsså när man har ett tungt missbrukande av godis uppå det. Farligt!
Kom alltså till insikt med att jag inte kan ha ett enda par av mina jeans.. katastrof!! Så nu blir det ändring på torpet.. Om jag kunde få min remiss till ortopeden nån gång så jag blir av med min onda knöl så jag kan sätta igång och träna igen! Och inget mera godis på veckorna.. Tänkte att jag kunde ha min lilla matdagbok här så jag kunde känna lite press på mig men det blir väl antagligen huuuuur tråkigt som helst att läsa, så jag skippar nog det. Men jag kan ju iaf säga att skräpmaten är ett minne blott ( iaf 3-4 dagar i veckan) ;) och godispåsen för 80 kr som köps på lördagen och äts av under hela veckan inte längre kommer existera. Fy sjutton för magfläsk! ;)

Annars:  Gårdagen var vi och bowlade med Fia och Lars! Superskoj! Lars vann överlägset över oss andra med alla  sina stikes efter varandra. Jag kom tvåa eg men det kom inte med på papperet för tiden gick precis ut när mitt sista kast kastades, och då fick jag in en strike så jag skulle ha gått om Thomas eg.
I lördags var det partaj.. det lugnaste någonsin tror jag men väldigt trevligt.
Söndagen bjöd på middag hos Stoffe och Frida. Mycket god kycklingwook och blåbärspaj till efterrätt. Mums! En snabb sväng blev det också till Glenn och Maria. Trevligt trevligt!

Denna morgon började med en bresning på bena. Blää för dessa cellprovningar. Obehagligt och ont men bra att det görs så man inte får nån cancer. Resten av dagen har jag tillbringat hos min kära mormor. Föör längesen sist så det känns bra att ha varit där en hel dag nu. Hon är så söt min lilla mormor. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0