Lördag

Nu är magonten så gott som borta tack och lov. Men snön den fortsätter att vräka ner. Helt otroligt. Man skulle ju eg ta och hitta på ngt, ta vara på att vi får så mycket snö men vad? Man skulle haft nå pulkor och tefat.. det skulle varit skoj! Ikväll kommer Adrian och Irma hit också. Då hade det varit riktigt skojigt. Hmm.. mamsen jessica får kanske ta med nå tefat så kan vi åka iväg nånstans och åka. =)

Måste bjuppa på en riktigt god maträtt jag drog ihop igår. Blev en riktig succé trots jäkligt udda kombinationer.

Kycklingtortilla för 2 pers:
 
Tärna 1 äpple och 2 st charlottenlökar. Fräs i stekpanna. Tillsätt ca 250 g kycklingfilé och stek till kycklingen är genomstekt. (om man gillar svamp så dra i det också) Lägg i 2 dl fraiche och 2 krm sambal oelek och 2 krm curry. Fördela blandningen i 4 st tortillabröd. Rulla ihop och lägg i ugnssäker form. Strö riven ost över och in i ugnen tills osten smält. Ta ut och njut tillsammans med en mumisg sallad. mums.

Denna rätt går att göra nyttig (som vi gör) genom att använda fraiche med 5% fetthalt och endast 4 msk riven ost med max 17 % i fetthalt. Lika mumsigt ändå.

Nu ska jag se om min kära älskling vill kliva upp och äta frukost med mig. Sen blir det en tripp till birsta. Måste lämna tillbaka ett par byxor som jag köpte häromdagen. Kom hem och insåg att jag redan hade exakt likadana. Som jag heller inte köpt för så längesen.. VIlken bra koll man har. Det tråkiga var dock att de här byxorna var en storlek mindre.. men men.. ska ju ner ännu mer i vikt så jag kommer nog kunna ha ännu en storlek mindre så småningom. Har förresten gått ner 3,5 kg nu. Mycket kvar men en god bit på vägen. Thomas har gått ner 4 kg han. Men han är lite duktigarer  än mig. Jag äter godis ändå. Igår köpte han en godispåse på ca ett halvt kg och den åt jag upp alldeles själv. Ajabaja.. Men sockernarkoman som man är så är det svårt att sluta helt. Om jag äter godis 1 g/vecka så är det skitbra för att vara mig. hehe..

Vi säger så så länge..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0