Äggmacka

Sitter och smaskar på en äggmacka. Riktigt gott faktiskt. Ska sedan gå på en promenad med Angelica. Ska bli skönt.

Nu har vi (eller Thomas rättare sagt) slitigt bort hela den gamla mattan i trappen och slipat som en dåre för att få bort allt ludd och lim som satt kvar under. Duktig min kille. Tog ung. hela kvällen i går. Så jag åkte och handlade lite inför våra nyttiga middagar här framöver. Ikväll blir det Tunnbrödsrulle med rökt skinka. Låter gott. Vi får se. Provar lite nya recept som vi fick från viktväktarna nämligen. Väl där på viktisarna så fick man ju väga sig. OHMYGOOOD säger jag bara. Jag väger alltså ung 13 kg mer än min "normalvkt". Och då var jag ändå inte smal. Helt sjukt ju! Vad hände?? Fattar ingenting ärligt talat. Eller jaoo om man tänker efter.. Sitter man å käkar godis varenda dag och skräpmat ung varannan i ung 5 års tid så nog faan blir man tjock tillslut! huvva! + att man inte rör på sig. UUuuu rysningar! Skönt att man har tagit tag i saken nu.
(Förstår att ni all är nyfikna på min startvikt...hahaha.. vet inte om jag törs skriva.... hmmmm.. äh.. då blir jag ju ännu mer sporrad att få skriva när jag gått ner alla dom här kilona.. Min startvikt ligger alltså på 73,2 kg! Det ni!! På en omuskulös, inte så lång kropp är det rätt mycket. För mig är det sjukt mycket! Fick ärligt en chock när jag ställde mig på vågen. Aja. nog om det nu. Ska ju gå ner så då blir det bra igen. Min målvikt är 55. Så dit ska jag nå är det tänkt. Får se hur lång tid det tar med den här "metoden" för inte faan svälter man sig. Man äter faktiskt riktigt mycket men rätt såklart.

Här kommer en liten bild på gamla mattan:



Härlig färg va?







Kommentarer
Postat av: Angelica

Hmm nog för att jag tycker att det är bra att du ska ta i tag med ditt liv och börj äta nyttigt och så. Men vem fan har sagt att du ska ner till 55??

Det vill jag veta och är det du som säger att du ska väga 55 kilo då måste jag rent ut sagt säga att du är dum i huvudet. Ta det inte på fel sätt men tänk själv lite grann. Ta bort 20 kilo 18 kilo från dig själv och försök se hur du ser ut då. När vägde du senast 55 kilo? Ta inte illa upp, vill inte mena nå dumt men det kommer se hemskt ut. 10 kilo räcker väl gott och väl. 5 kilo räcker det med !

2010-01-14 @ 20:00:26
URL: http://mammaangiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0