Tisdag morgon..

Idag skriver jag för första gången i min blogg. Det här kan bli skoj. Skönt att ha nånting man kan skriva av sig lite på. Vet inte riktigt vad den här bloggen kommer handla om (det var faktiskt min kille som ordnade den här bloggen åt mig, vet inte om han tycker jag är rastlös ibland och vill att jag ska ha nåt att göra.. haha) men det kommer nog att vara om lite allt möjligt. Mitt liv.

Idag har jag en ledig dag från jobbet. Jag jobbar i en klädbutik med otroligt mycket snygga kläder. En lite oupptäckt butik kan jag tycka. Men om ni bara vågar er in i butiken kommer ni tänka: att jag inte varit här tidigare! Och det gäller alla. För vi har nånting för nästan precis alla, 14-105 år. Det är det som är så otroligt roligt.
Förmodligen kommer jag att skriva ganska mycket om mitt jobb, Flash, för det är lite det mitt liv snurrar kring just nu. Har lätt att bli ganska fäst i det jag sysslar med. Pluggar jag, ja då är det plugga som gäller, då nöjer jag mig inte med ok betyg, då är det endast toppbetyg som gäller. Och lite så är det med jobbet också fast på ett "jobbande" sätt. Fråga mina nära och kära, spec min bror, han håller på bli tokig när jag pratar om Flash hela dagarna i sträck. =) 

Jag är egentligen hudterapeut. En väldigt duktig sådan men när jag upptäckte att verkligheten inte var som mina visioner kände jag att då är inte yrket något för mig. Älskar verkligen yrket men inte att jobba på spa. Jag trodde att jobbet på ett spa skulle vara ett lugnt och harmoniskt yrke men ack så fel jag hade. Det är allt annat än harmoniskt.
Stressiga dagar rakt igenom så man stupar i säng när man kommer hem. Jag vill dessutom inte stressa och fuska  igenom behandlingar som kunder betalar tusentalskronor för bara för att hinna med nästa och nästa och nästa. Värsta "rullbands"systemet. Min dröm är väl att så småningom öppna en egen salong där mina kunder verkligen får det som dom betalar för och där jag kan njuta av mitt arbete och därmed också ge kunderna en underbar, total upplevelse.

Det var en liten presentation om mig själv. En liten mjukstart. =) Nu ska jag kliva upp ur sängen och gå till affären tror jag. Skulle vilja baka nåt gott bröd att äta till frukost. Vore gott. Det gör jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0