Fredagsmys

Idag är det fredag och jag och mamma har hunnit med mycket idag igen. :) Vi började morgonen med lite lek och bus efter go'frukosten. Vid niotiden började jag känna mig lite tröttis så jag gnuggade mina ögon så mamma skulle förstå att det var sovdags igen. Då bäddade hon ner mig i vagnen och så gick vi på en långprommis. Hon pinnnade på så svetten lackade i ca 1,5 timme och jag somnade så skönt i vagnen.

När vi var på väg hemöver ringde mormor. Hon och Mona ville komma och äta lunch hos oss så vi skyndade på. (Eller rättare sagt, mamma skyndade på! Jag sov fortfarande gott i vagnen.) :)
Jag fick sitta i både mammas och Monas knä och hade full uppmärksamhet under hela tiden dom var hos oss. Mormor busade, skrattade åt mig, lekte med mig och var lika stolt över mig som vanligt. Jag älskar min mormor. <3 Och min mamma älskar sin mamma så mycket. <3 <3

Efter att dom åkt och jag och mamma busat lite till blev jag tröttis igen så mamma bäddade ner mig i vagnen igen och promenerade bort till Birsta. Där träffade vi Malin S.



Jag gillar att vara på birsta. Finns så mycket att titta på och skratta åt. Vi gick på waynes och fikade. Jag fick leka lite i lekhörnan medans mammorna kacklade och drack kaffe. Då passade jag på att ta min första ålningar. Skulle ha dom där päronen och äpplena som låg där. Dessutom satte jag mig upp själv för första gången från liggandes på mage. När jag ändå var igång passade jag på att ta mina två första krypsteg också. Mamma blev liksom lite impad och lite stolt i mammahjärtat och satt och sa "Titta" "Titta" till Malin hela tiden.

Efter birstaturen kom pappsen och hämtade oss. Blev så glad att se han så jag log med hela ansiktet.
Nu har vi haft lite fredagsmys men jag var så trött efter dagens alla händelser så jag knoppade in för flera timmar sedan. 





Igår var vi på långprommis med Maria och Valdemar i regnet. Efter det var vi på stan med Kamilla och Signe. Alltid får jag nånting av mamma när vi går och kikar. Hon är rätt så snäll min mamma. 





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0