Rumpan bar

Idag hände en tokig sak när vi var på birsta. Jag pruttade högt så mamma och pappa trodde att jag bajsade (men det gjorde jag inte "hihi"). Dom gick iaf till familjerummet för att byta blöja på mig. Där märkte dom att jag bara hade pruttat men tänkte ändå byta blöja eftersom jag hade kissat i den. När sedan mamma hade slängt blöjan och skulle ta fram en ny, fanns inga nya blöjor i skötväskan. "Hahaha". Trodde dom att jag redan hade slutat med blöja. Tokiga föräldrar.
Det blev lite panik, för blöja det måste jag ju ha! Så pappa fick springa bort på Coop och köpa ett paket medans jag och mamma var kvar. Och där låg jag, med rumpan bar "Hihi". Mamma kände sig lite fånig tror jag, för det kom och gick folk hela tiden och bytte blöjor och ammade medans jag bara låg där och luftade och mamma bara stod där. Jag passade på att leka med mina fötter och kika på alla som kom och gick och var rätt nöjd nästan hela tiden iaf. Tänkte att det är nog bäst det så mamma slipper skämmas. Tänk om jag skulle börja skrika liksom. Det vore ju lite tokigt om hon skulle behöva ta upp ch trösta mig. Då hade jag ju kunnat kissat på henne. :)
Så så kan det gå om man glömmer att kolla skötväskan innan man far. Då kan det hända att man får ligga och lufta i amningsrummet på birsta.


Kommentarer
Postat av: Frida

Fniss, tokigt Alma, men det var ju bra att du fick lufta lite då :) kan tänka mig att mamma var stressad. hihihi

2011-12-23 @ 09:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0