Dop

Nu har jag och min kusin Tilda blivit döpta. Jag tyckte det var så roligt när vi gick ut i kyrkan när alla satt och tittade på oss. Jag sprattlade med benen så mamma tyckte jag blev 10 kg tyngre och log och njöt av all uppmärksamhet jag fick. Jag tycker om att vara i centrum. Mamma säger att det kanske beror på att jag är lejon. (hur man nu kan vara ett lejon när man är människa, konstigt!) Lejon tycker tydligen att det är roligt. (Mamma är visst också ett lejon!?! )

Här kommer några bilder från dopdagen, tyvärr blev väldigt många bilder suddiga men vi ska få fler bilder från Frida så det kommer mer:

Dukningen:

Servetterna är vikta till dopklänningar och vaserna som rosorna stod i hade mamma gjort av barnmatsburkar, fina motiv och sidenband.



Mamma och morbror häller upp dopvattnet: 


Prästen tog med mig på en rundtur så alla mina gäster fick se mig lite närmre och kunde knäppa fina kort på mig (hon gjorde likadant med Tilda: 







Tilda killades.. hihi:


Stolt mormor/farmor och morfar/farfar:


Här håller min farmor i mig och Tildas farmor(och min mormor) i henne:


Här är söta Tilda med sin mormor:


Här är farfar, pappa, farmor, jag och mamma:


Här är Tilda och jag med mamma och alla hennes bröder:


Titta den här superfina blomsterpricesstårtan som jag fick av mammas kusin Lena Larsson. Vill ni se mer saker eller kanske beställa ngt från henne, gå då in här: http://lillapyntet.se/ 


Den här supervackra blomman fick jag av mammas fina kompis Sara. Det bästa med den är att den håller förevigt! :) Då kan jag ha den när jag blir stor!:


Trött och slut efter en lång men superskojsig dag!



Tack alla som ville dela denna dagen med oss.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0