Mormor och morfar mys x 2 i helgen

Hej hopp!

Nu har jag äntligen blivit lite piggare. Fy vilka jobbiga dagar jag har haft. Det blev 4 dagar med hög feber och jag mådde verkligen inte bra. Urs och fy för dumma förkylning. Är fortfarande väldigt snorig och hostig men mycket mycket piggare och ingen feber. Min matlust har kommit tillbaka också. Skönt. För jag älskar ju mat!! =)

Jag ska berätta ngt roligt som jag lärt mig efter dessa sjukdomsdagar. Jag kan skaka på huvudet. Det betyder NEJ NEJ! Åsså kan jag se sur ut. Man böjer ner huvudet och tittar på mamma eller pappa med arg blick. Mamma och pappa har ju försökt allt vad dom kan att få i mig nån äcklig vattenliknande vätska som smakar PYTON! (Slemlösande kallas det visst..) Men det ville jag verkligen inte ha. Då försökte mamma luras med varannan sked god yoghurt men det kom jag snabbt på och vägrade sen öppna munnen (faktiskt därför som jag matstrejkade.. man visste ju liksom aldrig vad som skulle ligga på skeden). Men dom verkade inte förstå att jag inte ville ha så jag vred och skakade på huvudet och slog bort skeden med armarna och gav dom onda ögat. Jag tror dom förstod tillslut för nu får jag inte det där äckliga längre. Så nu skakar jag på huvudet med jämna mellanrum också ser jag lite busig ut.. åsså ger jag dom onda ögat ibland. Men nu verkar dom bara tycka att det är roligt för dom skrattar åt mig när jag gör så. Jag tycker faktiskt också att det är ganska roligt.. liksom ett nytt sätt att kommunicera på. Jag provar mig liksom fram i vilket sammanhang det passar. När pappa tog fram mat idag så var jag inte sugen och då skakade jag på huvudet. Då slapp jag. Sen när dom frågade om vi skulle åka till mormor skakade jag också på huvudet men då passade det visst inte, för det ville jag ju. Jag får nog kläm på det där snart! ;)

Idag har vi varit till mormor och morfar och hälsat på. Skönt att komma ut lite efter alla "ligga-hemma-och-kurera mig-dagar". Dom kom även hit i fredags kväll och var med mig och mamma så att vi skulle slippa vara ensamma när pappa var på nöjeshallen med jobbet.
Jag hade himla skoj ska ni veta, speciellt idag eftersom jag kände mig mycket piggare idag!
Här får ni se själva:


Jag fick bla rida på mormors axlar medans morfar lagade mammas favoriträtt. Superskoj!!





Sitter och väntar på maten.. här var jag faktiskt riktigt sugen. (Fick faktiskt smaka lite glass av mamma idag också, oj vad det var smaskens!!)



Efter att jag hade bajsat ner mig totalt, fick jag leka med en ny rolig leksak. Vad skojig den var! Mormor och morfar hade även köpt en pipmugg till mig som jag kan ha när jag är där. Vad snäll dom är. Bra var den också. God att dricka ur! :) 



Mys och lek med mormor i soffan!

Nu har jag kvällsbadat och gått och lagt mig.
Natti natt!

Kommentarer
Postat av: William

Hej Alma! Hoppas att du mår bättre nu!!!!



Jag undrar om det är okej att länka till din blogg från min blogg??

Vill ju gärna tipsa min familj om din fina sida! :D



Kram från W

2012-04-10 @ 23:30:35
URL: http://williamsgarderob.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0