Babysång och långpromenad

Idag tog jag och mamma lite sovmorgon igen. Vaknade kring 07.30. Efter en go grötfrukost stoppade mammsen ner mig i vagnen åsså gick vi på en långprommis. Först satt jag upp och kikade och tyckte det var jätteskoj men sen blev jag så trött så jag somnade sittandes så då fick mamma lägga ner mig.
När vi kom hem lekte vi lite och sen åt vi lunch. Jag har inte nån jätteaptit just nu.. tycker det mest är roligt att knipa ihop munnen, se busig ut och skaka på huvudet. Jag äter dock men det tar lite längre tid. :)

EFter lunchen gick vi bort till babysången. Den här gången var det supersuperskojsigt! Vi fick sjunga några vårlåtar, gunga på bollar, spela marackas och titta på massa bubblor som åkte omkring och försvann. Dom kallas visst såpbubblor. Det var jätteläckert tyckte vi alla småpluttar.

Efter babysången med alla intryck blev jag jättetrött och ledsen så jag somnade direkt när mamma la ner mig i vagnen. När jag vaknade fick jag lite bulgur och kycklingröra av mamma som hon hade lagat. Det var gott.

När pappa kom hem åkte vi på affären. Då fick jag för första gången sitta i kundvagnen där dom stora barnen sitter. Det tyckte jag var jätteroligt! I början höll jag i mig hårt men sen blev jag lite tuffare och släppte och for omkring så mamma och pappa fick hålla i mig.

Idag har jag inte några dagsfärska kort att bjuda på men jag bjuder på några från när farfar och Britta var och hälsade på förra veckan. Tjing tjing












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0