Semester

Nu har vi kommit hem igen efter en underbar vecka i södra sverige. Vi har haft det kanon. Vädret hade kanske kunnat vara bättre men det är väl det enda man kan klaga på.

Vi åkte i torsdags efter jobbet med målet Öland i sikte. Thomas och jag + Jessica med familj.
Kom fram ca 3.00 på natten till Linköping där vi slaggade. Jag och Jessica hade så trevligt i köket dock så vi kom inte i säng förrän kl 5.00. hihi.
Dagen därpå fortsatte färden mot Öland.

Väl framme var det fulla bestyr inför bröllopet. Jag skulle provsminka Sofia samtidigt som hon skulle ta hand om allt annat så det tog sin lilla tid. =) Tillslut var bruden nöjd.

Dagen därpå var det den stora dagen. Den 24/7, min födelsedag dessutom. Vädergudarna var vi inte överens med dock. Storm och hällregn! Sanslöst väder! Men men.. tur vi hade tak över huvudet. =)
Bruden var otroligt vacker. Och brudgummen så stilig. Det var en kanondag.

Vackra brudparet:



Söta lilla Ester:



Jessicas små busfrön:



Fina Jessica:



Jag och mina karl:






Brudgummen har precis lämnat bordet. Och alla killar tar chansen att få kyssa bruden! hihi



Mycket trevligt har vi. Hjärtat, Bernarne och jag.



Här ska brudparet dansa en bugg till en rolig låt som några av deras kompisar hade hittat på:



Patrik och söta lilla Ella:



Bröllopsvalsen:




Dagen efter passade vi på att ta en sväng till Långe Jan (Sveriges längsta fyr) och kikade även in på diverse loppisar och keramikbruk. Mysigt därute på Öland. Vi slaggade i stugorna som Jessica hade hyrt. En Tjejstuga och en killstuga för att kunna få plats allihopa. Så här såg det ut i killstugan dagen efter bröllopet. Två ganska pigga och en trött:



Efter Ölandsvisiten tog jag och hjärtat och åkte mot Eksjö och Anna.
Vi stannade först i färjestaden på Öland och köpte en glass:


Ser ni ölandsbron där bakanför?

Min cooling i bilen på  ölandsbron:




På vägen dit åkte vi in på två glasbruk. Fina saker och DYRA!



Framme i Eksjö tog vi in på stadshotellet. Sen gick vi till en mysig restaurang och åt och drack gott. Vi hann också med några affärer innan dom stängde. Sen myste vi till det på hotellrummet.



Utsikten från hotellrummet:



På den mysiga restaurangen i gamla stan:





Dagen efter sökte vi upp Anna och Davids lägenhet. Det gick väldigt lätt. =) Mitt i centrum. Vi stannade 3 nätter och hann med mycket skoj dom dagarna.

Ett roligt träd dom hade i centrum:



Hjärtat på ett mysigt litet café i gamla stan:



Mumsiga mackor hade dom:



Jag och Anna i Bullerbyn:



Framför ett av husen, kommer ni ihåg vem som bodde här?



Kommer ni ihåg när dom sov här uppe?



Hela gänget framför höskullen:



Åsså hamnade vi i katthult hos Emil:



Thompa har gjort hyss och gömmer sig i snickerboa:



Sista stoppet blev i Linköping där vi myste lite med herr och fru Berg.
Här tar jag och Ella en sväng om i köket medans mamma och pappa fixar käk:



Min snygging får avsluta det här inlägget. Vi har haft en knonstart på semestern. Nu blir det till att göra lite nytta här hemma. Hann faktiskt med ganska mycket första dagen hemma. Gräsklippning, Grästrimmning, byte av fasadskiva + målning, rensning av ogräs, rensning i stuprennorna mm. Ska ut och fortsätta idag. Ha det fint gott folk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0