Söta lilla Lova

Igår hade vi besök av Stina, Gunnar och lilla vackra skapelsen Lova! Supertrevligt var det!  

Vacker mamma och vacker dotter.




Hur söt som helst! =)

Idag ska jag täffa Malin på stan för lite lunchande. Det blir trevligt det.

Måste bara få säga att jag blir lite less på alla djur som förstör. Först har vi ju grävlingen där då som vi nu sett 2 nätter. Han förstör vår gräsmatta med hålen han gör för att få upp mask. Sen känns det lite sådär för vi vill ju inte gärna att han flyttar in under huset. Har inte sett att han grävt nånstans ännu men har inte kikat så noga heller.

Sen har vi trastarna!!!
Igår hade jag en hel buske FULL med rödvinbär! Tänkte plocka in dom imorgon och göra god smaskig saft på!
Men..
 ..i morse vaknade vi av en smäll. Funderade vad det var och kikade ut. Förmodligen en trast som åkt in i ett fönster för det var trastar ÖVERALLT!!! Och då menar jag verkligen ÖVERALLT!!! Varenda trast i Sverige satt på vår gård och pickade i sig mask eller vad sjutton det är dom hittar i gräsmattan. Okej FINE. Men näee.. så jag öppnade dörren och schasade iväg dom. Sen kikar jag lite snett mot vinbärsbusken och ser att det inte är några bär kvar i den. Ärs tänkte jag.. måste se i syne. Så jag gick närmare och kikade. Å NEJ. Inte ETT enda bär kvar! Buhuhuu.. Om dom kunde lämnat några iaf! =(
Tänk vad fort det kan gå?! Från ena dagen till den andra.


Kommentarer
Postat av: stina

Tack för igår! Jag sitter och provsurfar på datorn nu och den verkar gå som smort!

2010-08-25 @ 22:01:09
URL: http://omstina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0