Skräck

Skräckfilm---

Igår var det inget roligt väder. För mig var det som en skräckfilm.
 Jag hatar åska! Blixtrar och dunder. Fy sjutton.
Finns nog inte många som blir så rädd som jag.

Jag och Thomas var inne på Ikea. Åt en köttbulletallrik och tyckte att vädret hade blivit ganska bra.
Efter att vi hade käkat (2 måltider och kaffe för sammanlagt 42 kr) tog vi en sväng inne på ikea för att se om vi kunde fynda något. När vi väl går där inne och börjar närma oss kassorna, blinkar det till och blir svart för en liten sekund. Åsså hör vi  världens muller. Läskigt värre.

Vi kommer ut och ser de konstigaste molnen.. svarta och fluffiga och porösa, svårt att förklara, men har aldrig sett nå liknande. Tänkte 'Nu blir det väl en tornado'. Sa till Thomas att vi måste hem och dra ut alla dator/tv-apparater. Tur det är nära hem.

Under den här korta stunden börjar det blixtra och åska med 1 sekunds mellanrum om ens det.
Vi åker fort hem. Jag halvt blundandes, duckandes och håller för öronen.
När vi har parkerat hemma och ska ladda för att springa in ser vi en blixt som slår ner inte långt bort. 10 meter bred. Aaaahhhhh!!
Springer in och drar ut allt. Och ber till gudarna att den inte ska slå ner i vårt hus. Det knallade och blixtrade om vartannat så jag trodde domedagen var kommen.

Thomas försöker lugna mig och säger att säkrast är att sitta i bilen så med vedmod springer jag ut till den. Frågar snällt om han kan köra bort från ovädret.. men han bara skrattar han. Vi for tillbaka till birsta. Kändes som vi for rakt in i det värsta ovädret. Åskjagarna det är vi det, tänkte jag.

Helt plötslig var det som att himlen öppnade sig och det bara öste ner regn. Väl inne i birsta var det nästan översvämmning på vissa ställen. Bilarna fick sig rejäla bad.

Vi skulle hämta vår skänk som hade kommit så vi for upp på mio. Med ett litet mellanstopp på boom.
Vädret började behärska sig tack och lov.

Uppe på mio sa killen att paketet var rätt stort eftersom skänken redan är ihopmonterad. Det var inte vad vi hade blivit informerad om så vi blev lite fundersam hur vi skulle få hem den. MEN Goffen fixade det tack och lov.
For och slängde lite skräp och åkte hem och packade upp den lilla skönheten. Vi har även köpt nytt bord och stolar till köket också från mio och så här fint blev det:





Lövet på skänken är från mio också. Den röda fruktskålen är från partlight. Fina grejjer! =D


Kommentarer
Postat av: Malin

Åh..de blev jätte fint :)



Tyvärr kunde ja inte hitta på ngt igår..blev en natt på sjukhuset för mig ons-tor, så jag försöker komma på fötter igen. Vi kan höras ngt till veckan.



Ha det bra Kram

2010-07-02 @ 08:48:05
URL: http://malinxsvedin.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack vännen..jag kämpar mig tillbaka, men dom första 6 timmarna varje dag är jobbigast. Tills man fått i sig lite energi.

Dom kom (som vanligt) inte fram till vad som var felet :( jag verkar ha kroppen med alla "okända" sjukdommar.



Sköt om dig så kan vi höras ngt till veckan

Kram

2010-07-03 @ 12:22:34
URL: http://malinxsvedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0