Sjukling förtjänar go'fika

Nu har jag blivit sjukling. Snoret rinner nerför näsan precis hela tiden. Det värsta av allt är att mamma är där och ska torka bort det hela tiden. Det gillar jag inte!! Jag har även fått lite hosta. Inatt låg jag och hostade ganska mycket. Typiskt att jag skulle bli sjuk. Vi som skulle till Greta idag. =(

Jag har börjat rulla runt nu förresten. Började för nån dag sen och märkte att det var riktigt skojigt. (Alltså från rygg till mage! Har ju bara gjort det 2 eller 3 gånger tidigare.) Nu när mamma lägger mig på golvet rullar jag runt runt runt. Det är så roligt och jag har märkt att man kan förflytta sig så också. Om jag inte når en leksak kan jag ju snurra runt några varv åsså vips så når jag den. :) Det är skoj det.

Förutom att rulla för att ta sig fram kan man också hoppa på rumpan. Men det gör man när man sitter. Har märkt att då kan man också komma åt den där leksaken (eller den andra bebisen som sitter mitt emot). Wow!

Jag har börjat kliva upp kl 6 också. Tycker det är dumt att sova längre. Mamma tycker inte som mig men det är ju jag som bestämmer så. :) Idag har mamma bakat jätte stora blåbärsmuffins som pappa skulle ha med på jobbet. Hon bakade och lagade mat hela morgonen och sen åkte vi och lämnade maten och muffinsen på hans jobb lagom till lunch. Vi gick in och hälsade på pappas kollegor och kikade hur han hade det på jobbet. Han hade roliga kollegor. Dom gjorde grimaser och tyckte jag var söt. hihi.
När vi hade lämnat gosakerna så blev mamma och jag jättesugen att åka till Frida och Greta ändå men eftersom jag kanske smittar dom andra bebisarna så blev det inte så och därför åkte vi hem igen. =( Tråkigt.

Men men, får man inte åka bort och fika och leka så får man väl fika och leka hemma ist. Tur att mamma bjöd på riktigt go'fika.


Ballerinakakor är riktigt smarriga. (Det tycker pappa också! ;)


Jag är ett riktigt kakmonster så jag rensar hela kakfatet direkt. Och heeeela tårtan ska jag ha!! :)

Såhär ser jag ut när jag hoppar fram på rumpan:




Här kommer bildbevis på min rullning från rygg till mage:





Tjohej!! :)



Kommentarer
Postat av: Tilda

Sötfia!

2012-03-09 @ 10:16:28
Postat av: Mormor

Mommas lilla goknopp! Krya på dig!

2012-03-10 @ 08:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0