Staden som Linda glömde

Idag har jag varit på stan med Malin S. =)  Mycket trevligt var det. Tiden gick så jäkla fort bara. Synd. Fick även kika runt lite i hennes lilla bostad. Första gången. Hoppas verkligen det blir fler! ? ;P Ser fram emot ett glas vin på mysiga uteplatsen till sommaren. ;) Just nu var det så mycket snö på den så konstigt att jag fick den känslan!?. Men det fick jag. ;) Vi får boka in en sån kväll iaf tycker jag! =)

Är så himla sällan på stan nu för tiden så jag känner knappt igen mig där. Helt förvirrad. Som att man är i en helt annan stad. Borde gå där lite oftare just för såna mysiga butiker som inte finns i birsta. Som butik annelie (eller vad den hette). Så himla himla mycket fint dom har där. Inredningsbutik i exakt min smak. Åt en sallad på barista men den var väl siså. Har ätit godare men helt ok. Latten var dock en riktig höjdare! Mumms.

Till middag idag gjorde jag en krånglig men god maträtt. Kåldolmar! Herregud vilket pul det var. Koka ris, koka potatis, koka vitkål, steka lök, blanda köttfärs+ris+ägg+lök+kryddor och sen lägga ner det i vitkålen som ska ha blivit mjuk sen steka sen in i ugn. Åsså göra såsen. Men jag lyckades rätt bra. De blev dock de största kåldolmar jag sett men jäkligt goda var dom. Till och med Thomas som var jätteanti och bara ville spy på tanken att jag skulle göra kåldolmar tyckte det var gott så det måste betyda ganska bra betyg ändå. =) Det var dagens utmaning. Blev lite situps, armhävningar och benböj lite senare också. 20 av varje. Mer orkade jag inte. :P
Nu ska sovas. En ny dag imorgon. Undrar vad jag ska hitta på då måntro? =)

Kommentarer
Postat av: Farmor Karin

Du kan byta ut riset mot rå rivna morötter det blir ochså gott,men det är ett heldags jobb om man ska göra kåldolmar ha det bra

2010-03-13 @ 11:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0